oltaya takilanlar..

| 11 Nisan 2009 Cumartesi

Kendi kaderini değiştirememişsen , o zaman kiralık bir daire olabilmişsindir yalnızca.. 
Henri Michaux , Açı direkleri

Ne anladım : Kendi hayatının başrolünde değilsen.. başkasının hayatında en fazla figuransın..

Çay Tiryakisi akşamcı nerede görülmüş mon cher?
Attila İlhan, Dersaadet'te sabah ezanları

Ne anladım : Birileri hayatında ya hiç çay içmemiş , yada çayı akşam dışında günün diğer dilimlerinde içilir zannediyor.

Felaketlerimizi başka  biri ile taksim etmek saadettir. fakat annelerle değil, annelerle değil. Annelere anlatılan kederler taksim değil zarbedilmiş olur. Çocuklarının felaketini iki kat şiddetle hisseder anneler, bu ıstıraplarını çocuklarına fazlasıyla iade ederler; böylece keder anadan çocuğa, çocuktan anaya her intikal edişinde büyür.
Peyami Safa, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu

Ne anladım : Derdini açma anne babaya, derdin üstüne birde dünyayı dar eder sana.

Fakat bizim memlekette aranan kaybolur. Şark oturup beklemenin yeridir. Biraz sabırla herşey ayağınıza gelir.
Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur

Ne anladım : Şarkta yıllardır arananlar bulunamadı. Beklendi.. ve şimdi asit kuyularından çıkartılıyor kemikleri.. 

Bir huzur düşüncesi düşüyor.. Enseme bir giyotin gibi..
Şevket Akıncı

Ne anladım : Huzurunda var bir bedeli..

Büyük şehir insanını büyülen aşktır. Ama ilk bakışta değil, son bakışta aşk..
Walter Benjamin, Son bakışta aşk

Ne anladım : Aşık olmak için bakmak önemlidir.. Bakışın ne ilk nede son olması değil..

Dünyayı daha iyi yapamayan erkek, erkek değildir.
Balian, Cennetin Krallığı filminden

Ne anladım : Beklentiler daima erkeğin üzerine bina edilir. Beklentiler yerine gelmediğinde hayat başından aşağı boca edilir.

Ölüm Van kalesi kartpostalları biriktiriyor.
Gökçenur Ç.

Ne anladım : Ölüm yakında bu ablamıza pul koleksiyonunu da gösterecek sanırım

0 yorum: