1

| 22 Temmuz 2007 Pazar

1 Aslında coktur.. Genelde en kucuk pozitif tam tek dogal sayi konumunda olsada aslinda bir coktur. Zira bir aynı zamanda tek demektir. ve her bütün tek bir parçadan olusur. mesela bir millet tek bir millettir. ve bu milletin içinde gozlukluleri gozluksuzlere oranlayacak olsak bir butunu paylara ayiririz. ayirdiğimiz tek bir butundur ve bir dir. ayrilan her parçada kendisi baz alindiğinda tekdir ve birdir. gozlukluler 1 gozluksuzler 1 ikisinin toplamini olusturan ulus toplamda yine 1dir. yani 1+1=1 denkleminden bahsediyoruz..

Bugün seçim günü herkesin bir politik görüşü siyasi düşüncesi ve çeşitli emelleri var ki çoğu insan bu yön veren duygularla sandığa yöneldi. ve şu an itibari ile 40 dk once oy verme olayı sonlandı. artık oyları degerlendirme ve sonucları elde etme sureci başladı..

1 oy küçük bir oy değildir. bunu anlatmakla geçti zamanımın bir kısmı bazı seçmen kitleye.. mesela alt komsumuzun ben hangi partiye oy vereceğini biliyordum ama o sıcakları bahane ederek gitmemeyi bir oydan birşey olmaz mantiği ile hareket etmeyi dusundu ancak yok rahat birakmadım tuttum kolundan goturdum zorla :) ama CHP ye oy verecek olsada aynı şeyi yaparmıydım diye dusunuyorum evet yapmazdım.. Cunku CHP ne demokrat nede Halkın partisi ve boyle bir partiye oy vereceğini bilsem o partiye ve o düşünceye demokrat olmak ve eşit davranmak adına çanak tutmazdım.. ha keza eğer onlar mecliste demokrat olabilselerdi bugun bende gitmekten yoksun olan kişileri kime oy vereceğine bakmaksizin gotururdum.. tarafsiz olana tarafsiz olunur ama kainatta her etki bir tepkiyi dogurduguna gore CHP benim bu tepkim için kusura bakmasın artık..

evet felsefemiz 1 üzerineydi. bunu secimlere indexleyecek olursak soyle bir durum soz konusu bir parti diyelimki A partisi 366 vekil cıkartıyor yani 367 vekil şartına yine takılıyor.. şimdi siz 1 oy kullanmadınız yada kullanamadığınız için 1 vekil eksik cıkartiyor o parti ve 366 da kaliyor.. siz 1 oy verseniz 1 vekil fazla cıkacak o bir vekil sayesinde 367 elde edilecek ve o tek bir oy belki ülke kaderini değiştirecek.. büyük bir sorumluluk ama çoğu insan bir küçük bir sayıdır diye bir olmalarını birey olmalarını küçümsüyor ve oy kullanmıyor.. yada umursamıyor kullanmasakta olur diyor..

366 vekil ile belki cumhurbaşkani secilemese ve yine bir kriz yasanacak olsa ve yeni bir erken secim olsa bu secimin tum masrafi her turlu milli sermaye eksilmesi ve ülkenin gireceği sallantı sadece bir kişinin oy kullanmamiş olmasına ve bunun kendi yuzunden oldugununda farkında olmaması nasıl bir his ki ? düşünsenize ülke sizin oy kullanmamanız yuzunden krizin eşiğine gelmiş ekonomik istikrar bozulmus her yer calkantı her yer de bir kaos.. ve sorumlusu sizsiniz haberiniz bile olmadan.. ve aslında sizin 1 olamayişinizdan 1 gibi dik duramayişinizdan ve 1 adet birey olmayı kabullenip ustunuze duseni yapamayişinizdan.. ülkenin istikrari işte bu sebepten sallanacak belki.. ne kadar acı bir durum.. sorumsuzlugun en onde gitmesi durumu..

Gelelim seçim degerlendirmesine ..

Seçimlerden once ;

AKP : 46
CHP : 23
MHP : 9
GP: 7
DP : 5
SP: 3
BĞMSZ : 7

şeklinde bir dağılım öngörüyordum.. ama seçim günü eskişehirde gordugum kadarıyla sanırsam AKP sandıgımdanda üste cıkacak belkide Özalın %51 rekorunu egale edecek..

Dünyaya tek bir cevap yeter demişti Devlet bahçeli ve ilave etmişti. Her mhp li 9 kişi ikna etse biz iktidariz demişti. işin kötüsü ben tek başima 9 mhp li yi aksi yonde ikna ettim . Bahçeli attiğim bu kazık için kusura bakmasın . siyaset her seçim donemi apo diye birinin var oldugunu anımsayıp apo yu asacağiz tabanlı siyaset yapmak ve apoyu sadece secimden secime milliyetci ruhları okşamak amacıyla hatirlayanlara . imf ye yalakalık mektubu yazanlara. apoyu asmama dileceksine imza atanlara.. sonrada bu imzayi unutup meydanlarda girtlak patlatircasina bas bas bağirip ip atanlara ve ip atlayanlara.. TEK BİR CEVAP yeter.. ve biz o cevabı bugun verdik.. Hesap soracağiz bilmem ne yapacağiz edebiyatı ile bu sefer bahçeli ancak milliyetçi hisleri kabarmiş ve dudağında bıyığı bitmemiş genç ve yeni seçmenin oyunu kazanırsa ancak o alabileceği.. yada MHP li olmakla ülkücü olmayı ayrı şeyler sanan bir kaç seçmenin bir kaç oyunu alırsa alır alamazsada babayi alır :) ..

Dipnot : Alparslan Türkeş kendi el yazısı ile devlet bahceli ajandır itimat etmeyiniz ve güvenilmezdir diye bir mektubu kaleme almiş.. Ki devlet bahcelinin neden DSP ye çanak tuttuguda boylece aydınlanmış oldu bir nevi..

Chp ye gelince yazmak dahi istemiyorum cumle ve zaman israfi olur.. bilsem ki gunahtan daglarım var omuzlarımda ve her biri için cayir cayir yanacağim.. CHP ye değil oy vermek o günahları bile vermem..

Evet 1 adet birey olarak bugün 1 adet oy kullandım. ve 1 adet vekil fazla cıkartıp üstümüze düşeni yapıp 1 adet Cumhurbaşkanı çıkartmayı ardındanda çok adet sorunu çözecek adımları atmayı umud ediyorum..

Cumhurbaşkanlığı makamı el değiştirdiği anda YÖK başta olmak üzere devletin eklem yerlerinde ve köşe başlarındaki 271 adet makamın ataması cumhurbaşkanına geçiyor.. rektörler valiler kaymakamlar hakimler vs. bu durumda 1 cumhurbaşkanı demek.. çok cumhurbaşkanı demek..

Ki zahir.. Eski Çinde sadece 3 adet sayı vardı.. ve Eski Çin de yaşayanlar hayatlarında kendilerine lazım olan herşeyi bu 3 sayı ile ifade edebiliyor ve bu 3 sayi ile diledikleri hesabı yapabiliyorlardi.. Eski Çinde o üç sayı .. 1,2 ve çok diye ifade ediliyordu..

1 vekil cıkart.. 1 cumhurbaşkanı cıkart.. ve sonra Çok sorunu çöz !

0 yorum: