Katil olmak..

| 3 Nisan 2007 Salı




Ben Bir katil olsam herhalde ve bu işi zevk alarak yapiyor olsam yakalanmamak için her ayrintiyi hesap edebileceğime inanıyorum. Evet ne cinayete cok meraklıyım nede hastasi ve hayranı değilim o fiilin ki zaten inanişimada dünya görüşümede aykırı.. Ancak insan düşünmedende edemiyor.. Bir katil nasıl yakalanır yada kendisini nasıl ele verir.

Düşünüyorum bu konuda evet bir katili yakalamak ve cinayeti aydınlatmak için birçok bilimsel yöntem techizat vs. çağımızda hemen hemen bütün ülkelerin emniyet güçlerinde var ama bir şey yok.. o olmayan şey katilin en büyük avantaji ama değerlendirebilirse..

Düşünüyorumda bir cinayet aydınlatılıyorsa ya bu anlık bir his ile işlenmiş ve sonra pişman olunmuş üstü örtülsün diye çaba sarfedilmemiş birşeydir.yani katilimiz yakalanmayı beklemiştir.Yada katilimiz olayı beyniyle değil de hisleri ile yönettiği için mantıktan uzak sadece kin intikam nefret gibi hislerle hareket ettiği için sadece bir an önce bitirmek ve gitmek temali bir iş çıkartmış işi bittiği gibide oradan uzaklaşmayı seçmiş arkada ipucu yada ipuçları bıraktığını düşünmemiştir bile..

Tarihte profesyonel olarak cinayet(ler) işleyen çok fazla kişi var.(Dikkat insan var demiyorum) ve bunların çoğunun ortak özelliği içlerinde intikam meselesi yaptıkları birşeyin intikamını almak ..

Örneğin : Karındeşen Jack , anneside bir hayat kadını olduğu ve ona kötü davrandiği için cocuklugundan beri kadınlarıda özellikle mesleği hayat kadınlığı olanlarıda sevmemiştir ve gün gelmiş intikam demiştir içinden birşeyler ve oda gayet profesyonelce yakalanmadan serii cinayetlerini hayata sokmuştur.ve yakalanması o kadarda cabuk olmamiştir..Niçin ? çünkü Jack hislerini kullanarak sevmemeyi secmiş nefret etmeyi secmiştir ancak cinayetleri hisleri ile değil aklı ile işlemiştir. ve geride sadece istediklerini birakmiştir.emniyet guclerinin elde etmek istediklerini değil..

--

Serii katillerin birçoğunun IQ seviyesi sanılanın çok üstündedir.ve onlar cinayetleri sanki sanat eserleri gibi işlemektedirler ve onun için geç yakalanmışlardır yada yakalanamamişlardır.Serii katillerin çoğunluğunun IQ seviyesinin ABD nin en zeki başkanı olan Lincoln den daha zeki oldugunu soylemekle sanırsam adamların kimbilir nasıl ince ayrintilari hesap ettiklerini anlatabiliyorumdur.(Lincoln : 180 IQ)

Ülkemizde ilk serii katil vakaa si geçtiğimiz sene yaşandı ve sanki ülkemizde karındeşen Jackin izi sürülüyormuşcasına bi telaşe ve heyecan verilmek istendi televizyonlar tarafından olay aslında son derece basitti . Bir kac yüz kilometrede bir araba değiştiren iki tane ipe sapa gelmez bi baltaya sap olamaz serseri , gizli kamerelara yakalanacaklarını akıl etmeksizin cinayet mahallerinde onlarca sahit varken , birbirlerine isimleri ile hitap ederek , giysilerini değiştirmeyi akıl edemeden , Bir cinayeti gören bi şahit oldugunu farkettiklerinde yüzlerinin her ayrıntısını ona gösterecek kadar yanlarına cagiran ve sonra onu öldürmeyi başaramayan.. salaklardi.. ve bu salaklar cinayete şahit olan çobanın kendilerini gördüğünü fark edince '' gel dedim buraya gel bak sana diyorum '' vs gibi hitaplarla sanki mahalleden arkadaslarını cagirircasına adamı cagiriyorlar ve adamın bile bile ölmeye geleceğini sanacak kadarda aptallar. Hoş adamda gidiyor :) oysa profesyonel olan katil tek kelime etmeden işini bitirmeliydi.

---

Cinayet işliyorum..

---

Evet şimdi ben hayalen bir cinayeti nasıl işleyeceğimi anlatıyorum sizdende beni yakalamanızı istiyorum.Tabi bu öyle kovaladım seni yakaladım olayı değil.. elim sende oynamıyoruz. ben size bir kurgu kuruyorum ve sizinde dedektif oldugunuzu var sayiyoruz ve siz benim anlattığım kurgudan (varsa) bir ipucu bulacaksınız ve bu ipucunu ne şekilde değerlendirerek beni bulabileceğinizi söyleyeceksiniz.

---

Kurbanım orta yaşlarda birisi . ona karşi ciddi bir kinim nefretim var bu sosyal bir sebepten olabileceği gibi tamamen mesleki kariyer ve rekabetten de kaynaklaniyor olabilir siz bunu bilmiyorsunuz.Ben kurbanımı çok iyi tanıyorum genelde işe kaçta gittiğini hangi güzergahı kullandiğini , eğer bir aksilik olmazsa işten kaçta çıktığını ve hatta aksilik olduğunda bile kaçta evin yolunu tutacağini biliyorum. ve aklımdan tek şey geçiyor onu öldürmek ve bununla ilgili olarak çok ciddi planlar yapıyorum ve 2-3 farklı alternatif üzerinde karar kılıyorum biri olmazsa diğeri oda olmazsa diğeri.. ard arda denenecek ama mutlaka birisi işe yarayacak aslında ilk planın tutacağını bal gibi biliyorum ama olmadık bi aksiliğinde cıkabileceği ihtimalini göz ardı edemem..

ve bir aksam adamımız sanılandan 6 saat daha gec olarak 00:00 da ofisinden çıkıyor.Arabasına biniyor.Benim cinayet için gözüme kestirdiğim yer evinin iki sokak altındaki otopark çünkü arabasını koyduğu yer orasi.Eğer cinayet anında yalnız olursa tek o ölür hani olurki o an birisi daha varsa yanında yakınında olaya şahit olabilecek şansına küssün oda bonus. bir alana bir bedava..

Adamımız saat 00:12 de otoparka giriş yapiyor otopark etrafi basketbol sahasi gibi tel orgulerle çevrilmiş bir yer ve dışarıda ağaçlar var park benzeri bi yeşil alan var.Adamımızın yanında şirketten birisi daha var.muhtemelen evinin yakınında evi olan ve aynı iş yerinde caliştiği bir arkadaşınıda o getirdi.Arabadan inmeden önce birşeylerden bahsediyorlar ve gülüşüyorlar . Evet tam zamanı.. ve adamımız son gülüşünü tamamlayamadan dışarıdan gelen bir mermi ile vuruluyor camı delip içeri giren mermi adamımıza isabet ediyor..adamımızın başı direksiyona düşüyor ve yığılıp kalıyor etrafa ve diğer adamın üstünede kan sıçrıyor. arabadaki diğer adam başını dışarı cevirdiğinde 80-90metre ileride bir ağacın üstünde bir dürbünlü silahın kendine cevrilmiş olduğunu ay işiğindan parlayan dürbünün camından anlıyor ve o an hemen olduğu yerde eğiliyor.eğer eğilmekte bir saniye gecikse mermiyi yiyecekti.. Ama ne benim fazla sürem var nede fazla mermim. Sabaha kadar onun oradan çıkmasını bekleyecek değilim malesef işini bir an önce 
bitirmeliyim.O an adamımızda oradan kaçmayı düşünüyor olacakki kapının aralandiğini görüyorum ve adamımızın çaktırmadan oradan fırlayıp bir an önce uzaklaşarak kurtulmak isteyeceğini düşünüyorum ama buna izin veremem.Adamımız kapıyı tam kendi çıkabileceği kadar araladiğinda şansımı deniyorum ama mermi kapıya geliyor adamımız yara almıyor.ve tam o esnada adamımız fırladığı gibi koşarak cıkarak uzaklaşıyor son mermim adam uzaklaşıyor menzilimin dışına cıkarsa bir daha o şansı bulamayacağım ve son bi güçle ateş ediyorum adamımız sendeliyor ve yere düşüyor ama ölmediğini görebiliyorum yarası sanırım bacağında ve ölümcül değil.alternatif planlarımı diger esas hedefimde olan adama göre yapmıştım ve uzaktan vuruş etkisiz olursa bıçakla işini bitirmeyi düşünmüştüm yakın temas yani ama bu adama yaklaşamam çünkü , üzerinde silah varmı yokmu bilmiyorum ben onu kesene kadar o beni vurabilir eğer silahi varsa.. ve her an birisi gelebilir uzaklaşmalıyım . Zaten adamımızda telefonunu kullanıyor sanırım polisi arıyor diye düşünüyorum ve uzaklaşıyorum. Aslında istediğimi elde ettim. Esas adamın işini bitirdim , ikinci adam beni tanımıyor yüzümü görmedi

Polis incelemeleri başlatıyor ve ölü adam morga yaralı olan hastahaneye götürülüyor adamımızın ifadesi bire bir yukarıdaki anlattıklarımla örtüşüyor.Polis etrafta ip ucu aramaya koyuluyor ancak sadece boş kovanları bulabiliyor.Silahın ateşlendiği ağacın etrafında Ayak izi , giysi parçası , saç teli veya işe yarayabilecek herhangi bir ip ucu arıyor ancak hiçbirşey bulamıyor..

Evet sayın dedektif x , Sizi bekliyorum hadi beni bulun :) planım neydi ? planımı nasıl açığa çıkartıyorsun ? , Benim kim olduğumu nasıl bir ip ucu ile buluyorsun ? Evet hadi beni bul. :) Yoksa beni bulabilmek için ek ipuclarınamı ihtiyacın var.. ve sana bunları vermek için birinin daha ölmesini ve sana yol göstermesinimi bekleyeceksin.. ;)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Evet sayın dedektif x , Sizi bekliyorum hadi beni bulun :) planım neydi ? planımı nasıl açığa çıkartıyorsun ? , Benim kim olduğumu nasıl bir ip ucu ile buluyorsun ? Evet hadi beni bul. :) Yoksa beni bulabilmek için ek ipuclarınamı ihtiyacın var.. ve sana bunları vermek için birinin daha ölmesini ve sana yol göstermesinimi bekleyeceksin.. ;)

demişsin ve öylesine takılırken bu yazını buldum ilginç ve değişikti ve ben bir dedektif olsaydım;

bir kere seni şığ diye bulamam doğru ama şu mantık var
1) sen ağaçtaydın
2) ağaçtan inmek için ayak izi bırakmış olacaktın ve bu ilk ip uçu olabilir ve bu bana senin ayak numarandan yaklaşık kaç kilo ve boya sahipp olduğun hakkında bilgi verecektir
3)Niye o adamı seçtiğini öğrenmeye çalışırdım sonuçta insanlar zevk için öldürülmez
4) bir otopark seçiyorsun ve her otoparkın gizli kameresı vardır içerde ve dışarda olmakla beraber
5)seni gören biri var yaklaşık olarak görmüştür tamam dürbününü gördü ama sen o telefonla konuşurken iniyorsun ve arkana bakmadan adm ise telefonla konuşurken seni görmek için yeterince vakti olacaktır.. buda senin boyun hakkında kesin birşey verir ve kafanda maske yoksa tipin hakkındada geniş bir bilgi verecektir
6) ağaca çıkarken eldiven takmadıysan yani işi yaparken takmadıysan senin dna öreniğini el izini bulmak zort olmamalı bence

bunlar daha bir kaçı bir profesyonel olmak için yıllar geçer birden olunmaz ve lincoln kadar akıllı değilmişsin onu anladım senden seri katil olmaz ;) üzgünüm ama tekniğini beğendim tek dezavantajı ise kendini belli ettin bu senin mantıkla bişyler yaptığını yapmaya çalıştığını gösterir ve seni yakalatır önemli olan duygularını tatmin etmektir ve sen bunu yapamamamışsın anlaşılan makale için teşşekkürler güzel olmuş blog unda güzel umarım daha ilgi çekici paylaşımlar yaparsın ;)))

Ufkabakan dedi ki...

cix beni bunlarla bulamazsın :) Ağaçta olabilirim. Ağaçtan inmek için sence nasıl ayak izi bırakacağım ? hangi ağacın gövdesinde ayak izi gördün bugüne kadar ? çamurlu ayakkabı ile çıkmadığın sürece ağaçta ayak izi bırakmazsın kaldı ki benim ayakkabı kullandıgım fikrine nerden kapıldın buna hiç girmiyorum :)

kaldı ki ben :) hikayenin sonunu yazmamıştım ve şu anda senin gittiğin yol bırak beni bulmayı :) ortalama arkasında 10 iz bırakan bir katili bulmaya bile yetmeyecek dostum.

Bir otopark seçiyorum ama ben otoparkın 200 metre uzagındayım en az kameralar beni değil kurbanı kaydediyor. :)

Birisinin beni gördüğünü söylüyorsun. kaldı ki o adam yaralı , yaralı bir insan sence önce hayatınımı düşünür yoksa en az 200 metre uzakta hayal meyal gördüğü katilin eşgalinimi seçmeye çalişir ;)

Demişsin ki sandıgım kadar akıllı değilmişsin ;)

Bende diyorum ki sandıgın kadar akıllı olmayabilirim. Ama senden çok daha fazla akıllıymışım :)

Zira sen şu anda bu yolda gidersen bırak katili bulmayı.. katilin selam verdiği bir arkadaşının ayak izini bile bulamazsın. işte o kadar uzaksın ;)

ben bu işin sonunu eskisehir.blogspot.com'un yazarı sevgili server hocaya söylemiştim o zamanlar verdiği tepki "yuh" olmuştu ;) sen biraz daha merak et diye yazmıyorum ;) şayet yazmamı istersen ben sana bir sonraki mesajda anlatırım.

Selametle..